DNT ung Lillehammer

DNT ung Lillehammer er en organisasjon for deg i Lillehammer-regionen mellom 13 og 25 år som liker turer, natur og friluftsliv. Vi arrangerer turer, aktiviteter, medlemskvelder, og vi ønsker å skape naturminner, nye vennskap og gode opplevelser!

Inspirerende landsmøte for DNT ung gjennomført på Lillehammer
Landsmøte DNT ung på Lillehammer

Inspirerende landsmøte for DNT ung gjennomført på Lillehammer

Ungdomsgruppa i DNT Lillehammer var vertskap da ungdomsrepresentanter fra hele landet inntok byen 18.-21. april?

Medlemmer
For at vi skal ha muligheten til å drive med alle de aktivitetene vi gjør og ikke minst opprettholde det gode tilbudet som DNT har med hytter og T-merkede stier, er vi helt avhengige av våre medlemmer. Det er dere som driver oss videre! Har du ikke meldt deg inn enda? Gjør det (nederst på siden).

Mer om muligheter i DNT ung

Muligheter i DNT ung

DNT ung Lillehammer er en selvstendig ungdomsorganisasjon som er drevet av, for og med ungdom. Vi vil gjerne ha med en engasjert deg som ønsker å utvikle og drifte organisasjonen vår. Nedenfor beskriver vi tre muligheter for hvordan du kan bidra inn i DNT ung Lillehammer som frivillig, turleder eller i et styreverv. De tre rollene har alle fordeler som strekker seg fra å ha et fast turmiljø med hyggelige mennesker til rabatter på turprodukter som på Lillehammer sport, i DNT butikken og på DNT hyttene.

Frivillig:

I rollen som frivillig kan du bistå med din kunnskap og erfaring i DNT ung Lillehammer sine arrangementer. Det er åpent for alle, hvor kunnskap opparbeides med tiden. Vi ønsker lidenskapelige sjeler innen mange felt, blant annet: fotografi og video, sosial hygge, turmennesker, dugnadsånder, klatrefolk, kajakkpadlere med mer til å søke som frivillig. Dersom man ønsker lærer man også mer om lederrollen og kan sammen med erfarne turledere bli med å lede lokale småturer som #lillymandag (ingen turlederutdanning påkrevd).
Lillymandag er et sosialt turkonsept der frivillige gjennomfører en tur i nærområdet på Lillehammer, og er for turinteresserte studenter, ungdommer og unge voksne. Lillymandag er et samarbeid mellom Friluftsgruppa HINN og DNT Ung Lillehammer. Eksempler på turer som vi har gjennomført er: hengekøyetur, lokale toppturer, sosiale bålturer, aking og mye mer.

DNT ung Lillehammers ansvarlige for de frivillige er Tora Marie Lines og kan kontaktes på facebook.

STYREVERV

Med et styreverv kan du opparbeide deg erfaring innen ledelse, organisasjonsarbeid og relasjonsbygging. Du blir en del av en strålende gjeng som utvikler fremtiden til DNT ung Lillehammer og passer på at både turer og arrangement går som planlagt. Styret har møter 1 gang i måneden og prioriterer aktiviteter, prosjekter og investeringer.

Aktuelle stillinger vi ser etter er:

Styreleder
Nestleder
Turlederansvarlig og assisterende turlederansvarlig
Frivilligkoordinator
Markedsføringsansvarlig
Økonomi og bærekraftsansvarlig
Internasjonalt ansvarlig
DNT ung Lillehammers ansvarlige for styrearbeid er Amalie Wathne og kan kontaktes på facebook.

TURLEDER

Har du en turopplevelser du vil dele med andre?

En turleder leder en gruppe med deltakere på en tur ute i naturen.  I DNT Ung Lillehammer er turlederen bygd på tanken om å dele turerfaringer og opplevelser med andre mennesker. Som turleder i DNT ung Lillehammer har turlederen tre hovedoppgaver; planlegge og forberedelse av turen, gjennomføring av turen, følge opp deltakerne i etterkant av turen.

En turleder er en person som skal hjelpe andre å oppleve, føle og nyte naturen gjennom nye opplevelser. Vi i DNT Ung Lillehammer ønsker flere motiverte turledere.

DNT´s Turlederstige:

Utdanning av turledere i DNT blir delt opp i fire forskjellige nivåer. Disse nivåene danner grunnlaget for erfaringen og kunnskapsnivået for hver enkelt turleder. De forskjellige utdanningene setter standarder for hvilke turer en turleder kan lede.

Ambassadørkurs
Grunnleggende turlederkurs
Sommerturlederkurs
Vinterturlederkurs
Andre kurs

Leder av ungdomsgruppa: Oscar Otterness, tlf 94 86 05 98
De andre i styret er:
Tora Marie Sæther Lines (nestleder)
Marte Christine Ruud Bleka (styremedlem)
Stine Lill Ringen (styremedlem)
Markus Jansson (styremedlem)
Julie Elise Lysø (styremedlem)
Hedda Hernborg (styremedlem)
Jens-Olav Ørpen Hausken (styremedlem)

.

DNT ung Lillehammer har fått Veiviserprisen

DNT ung Lillehammer fikk den gjeve prisen Veiviserprisen 2023 på landsmøtet til DNT ung i april. Lavterskeltur hver mandag og møte mellom flere kulturer og mennesker er noe av begrunnelsen.

Del artikkel: