Landskap med snø
DNT Lillehammer

DNT Lillehammer har virkeområde i Lillehammer, Gausdal og Øyer samt den nordre delen av Ringsaker. Foreningen driver sju hytter, har ansvar for omlag 400 km merka stier, og arrangerer en rekke turer og aktiviteter i fjellet og nærområdene. DNT Lillehammer ønsker å bidra til et aktivt friluftsliv i fellesskap og på egen hånd. God tur!

Beredskap i DNT Lillehammer
Dra på hyttetur
Vestfjellhytta i solnedgang
Dra på hyttetur
Fangstanlegg for villrein ved Vetåbua
Villrein

Fangstanlegg for villrein ved Vetåbua

I nærheten av selvbetjeningshytta Vetåbua på Fåvangfjellet er det rester av et fangstanlegg for villrein. Flere fangstgroper ligger nær den T-merkede Rondanestien ca en kilometer nord for Vetåbua. Når vi går her, kan vi forsøke å forestille oss den enormt store innsatsen forfedrene våre la ned for å utnytte ressursene som villreinen representerte.