Toppturhelg i Romsdalen

På Steinberget

Toppturhelg i Romsdalen mars 2018 med DNT Fjellsport Lillehammer

Vi dro pakket og klare fra Lillehammer fredag ettermiddag. 9 deltakere på vei til Isfjorden i
Romsdalen. Den siste uka har vært preget av stabilt vær og snøskredfare 2; muligheten for topptur
var god.
Vi leide ei hytte, som ligger ute på visitromsdal.com, under navnet Tømmerhuset ved
Romsdalsfjorden. Plass til 9 personer +god gulvplass. Koselig plassert på en gard med sau. Det var
oppfyrt i ovn og heist flagg da vi kom frem – anbefales til seinere bruk.
Lørdagens tur ble valgt til Kyrkjetaket. Strålende sol og perfekte forhold ned sørsiden. Etter å ha satt
hvert vårt ferske spor nedover, delte vi oss i to. De som var fornøyde skled ned igjen mot bilene,
mens resten tok turen til nabotoppen Kjøvskartinden. Det var en flott topp med samme gode
kjøreforhold som Kyrkjetaket. På vei tilbake så vi at det hadde gått et lite flakskred i den noe brattere
vestsiden.
Søndag var vi åtte deltakere, da en hadde dratt tilbake for å gå halvbirken. Gratulerer med 92. plass i
klassa Tor Kristian! Vi andre tok en liten tur opp til Smørbottind. Vi gikk fra skitrekkanlegget i
Skorgedalen. Mjuk og fin snø på toppen. Etter å ha spist opp siste rester av taco og vaniljesaus dro vi