Klikk her for å skrive tekst.

Kveldstur til Kriksfjell 9. september

Turdeltagere på toppen av Kriksfjell
Turdeltagere på toppen av Kriksfjell Foto: Ingunn Høyvik

Kveldstur til Kriksfjell 9. september.

Tirsdag 8. september gikk turen til Kriksfjellet (1052 moh.) i Øyerfjellet. Ni turdeltakere og to turledere møttes ved parkeringsplassen mellom Indre Reina og Kriksvika. Med sol og flotte høstfarger gikk turen først østover forbi setervollene på Indre Reina, før vi kom til Hornsjøråket. Her startet oppstigningen mot toppen. Som alternativ til den rødmerka ruta tok vi av fra Hornsjøråket, og fulgte en av de mange stiene som går mer direkte opp til toppen.

Fra Kriksfjellet hadde vi fin utsikt og Svein Erik fortalte hva vi så rundt omkring. På grunn av sur vind bestemte vi oss for å ta kafferasten litt nedi lia. Der fant vi en lun plass, med både sol og utsyn.

I det sola gikk ned kom vi tilbake til bilene. På kjøreturen hjemover kunne vi beundre himmelens skiftende rødtoner mens sola forsvant lengre og lengre ned bak fjellene