Til DNT Lillehammer
Hus

Velkommen til DNT Lillehammers selvbetjente og ubetjente hytter!

Besøk hyttene med eller uten forhåndsbestilling av sengeplass(er). Unntaket er Krokbua der hele hytta må bestilles. Lenke til booking-løsningen finnes under beskrivelsen av de enkelte hyttene på UT.no. Vi oppfordrer fortsatt til å praktisere god hånd- og hostehygiene. Ta gjerne med håndsprit til eget bruk.

Vetåbua – Selvbetjent, ved Rondanestien, Ringebufjellet. Senger kan forhåndsbestilles på ett rom i hovedhytta samt i sikringsbua. God kapasitet for drop in.

Djupslia ​​​​​​ – Selvbetjent, ved Rondanestien, Øyerfjellet. Senger kan forhåndsbestilles på ett rom i hovedhytta samt i sikringsbua. God kapasitet for drop in.

Lyngbua – Ubetjent, lita hytte ved Rondanestien, Øyerfjellet. Ikke mulig å forhåndsbestille.

Skjellbreidhytta – Selvbetjent, ved Jotunheimstien, Fåberg Vestfjell. Senger kan forhåndsbestilles på ett rom. Drop in er mulig.

Kittilbua – Selvbetjent, ved Jotunheimstien, Gausdal Vestfjell. Hytta ble rehabilitert i 2021 og har både forhåndsbestilling av sengeplass og drop in. Trivelig tømmerhytte nær Kittilbu utmarksmuseum.

Vestfjellhytta – Selvbetjent, ved Jotunheimstien, Gausdal Vestfjell/Langsua. God kapasitet for drop in-gjester. Senger kan forhåndsbestilles på to rom i hovedhytta samt i hunderommet i sikringsbua.

Krokbua – Ubetjent, ved Mesnaelva, nær Lillehammer. Hele Krokbua forhåndsbestilles på nett. MERK: egen ordning med henting av spesialnøkkel hos Vandreskoen på Lillehammer.

Les mer på lista over DNT Lillehammers hytter på UT.

Vandreskoen på Lillehammer har DNT-nøkkelen tilgjengelig for medlemmer. Nøkkelen kan også skaffes på nett:

DNT-nøkkelen

DNT-nøkkelen er for mange den viktigste medlemsfordelen med tilgang til rundt 400 hytter. Om du er medlem av DNT kan du deponere på nøkkelen og beholde den så lenge du har et gyldig betalt medlemskap.

Du kan kjøpe DNT-nøkkelen i vår nettbutikk, eller på et av disse utsalgsstedene.

.

DNT Lillehammers hytter:

Hyttestyret og hyttetilsyn Lillehammer

Oversikten nedenfor viser hvilke personer som har tilsyn med DNT Lillehammers hytter.

Betaling - DNT Lillehammer

I denne artikkelen forteller vi om hvordan gjester kan betale på hyttene til DNT Lillehammer, og hvordan deltakere på turer og aktiviteter kan betale egenandel. Leverandører kan se hvordan de kan sende faktura til DNT Lillehammer lenger nede i artikkelen. Tillitsvalgte kan se rutiner for hvordan de skal kreve refusjon for utlegg.

Hyttebesøket fra A til Å

De fleste av hyttene til DNT er selvbetjente (med proviant) og ubetjente hytter (uten proviant). Her ser du hvordan du bruker disse hyttene.

Gode lokale kart fra DNT Lillehammer anbefales!
Lokale kart
Gode lokale kart fra DNT Lillehammer anbefales!